.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برنده انتخابات کیست؟
دکتر غلامعلی رنجبر
برنده انتخابات کیست؟

شاید پیچیدگی مهمترین ممیزه مردم ایران در انتخابات مختلف بوده باشد و همین موجب غیرقابل پیش بینی بودن نتایج انتخابات در دوره های مختلف شده است. در انتخابات سال 84 آقای دکتر احمدی نژاد در تعداد 25 سخنرانی در محافل مختلف جمعاً 25 هزار نفر حضور داشتند که معدلی در حدود هزار نفر در هر سخنرانی را شامل می شد. در همان شرایط آقای هاشمی، کروبی و قالیباف متوسط جمعیت حاضر در سخنرانی هایشان به مراتب بیشتر از آقای احمدی نژاد بود و گاه تا چندین برابر این متوسط می رسید.

در انتخابات 88 از مجموع 20 سخنرانی انجام شده حدود 600 هزار نفر در مراسم سخنرانی ها حضور داشتند که آقای احمدی نژاد با 400 هزار نفر بیشترین سهم را دارا بود و با متوسط 20 هزار نفر در هر سخنرانی رکورد دارمی باشد. آقای موسوی با 200 هزار نفر و متوسط 10 هزار نفر در هر سخنرانی مقام دوم را دارا است و آقای کروبی با 60 هزار نفر و متوسط 3 هزار نفر در هر سخنرانی مقام سوم و بالاخره آقای رضایی با 40 هزار نفر و متوسط 2 هزار نفر در هر سخنرانی در رتبه آخر این رده بندی قرار دارد.

در سال
84 آقای احمدی نژاد وضعیتی به مراتب بدتر از آقای رضایی در سال 88 داشتند و در رده پائین در مقایسه با بقیه کاندیداهای مطرح قرار داشت. ولی نتیجه انتخابات منهای آن خواب معروف دو ساعته آقای کروبی و تقلب احتمالی ایشان را نفر دوم نشان داد (البته فقط با 200 هزار رای اختلاف). حال اگر همان شرایط پذیرش ضمنی و مقبولیت پنهانی و بدون غوغا سالاری و هجمه تبلیغاتی را برای آقای رضایی قائل باشیم می توان امیدوار بود که این فرد مظلوم با ستادهای دست خالی و کم تعدادش سرنوشت نهایی انتخابات را در دست بگیرد. چیزی که حدس آن به شدت مشکل است و نمی توان به ضرس قاطع اعلام نمود همین نتیجه نهایی انتخابات است.

در آخرین نظر سنجی که از سوی موسسه ای بی طرف انجام گرفت میزان آراء آقای موسوی و احمدی نژاد را در مجموع شهر و روستا بطور مساوی در حدود 35 درصد پیش بینی کرد و همین منبع میزان آراء آقای رضایی را دارای افزایش سریع و عجیب برآورد کرد و میزان 5/27 درصد را ذکر نمود. بعد از مناظره دکتر رضایی با آقایان کروبی و موسوی میزان آراء اضافه شده در سبد آقای رضایی با 6 درصد افزایش رو به رو شد و با این وضعیت به دو کاندیدای اول نزدیکتر شد. در نظرسنجی اینترنتی تابناک طرفداران آقای موسوی وضعیت را به صورت اغراق آمیزی به نفع ایشان نشان دادند و آقای رضایی را نفر دوم که این نشان از تمایل طرفداران به باقی ماندن در مرحله دوم انتخابات بین رضایی و موسوی دارد. به هر صورت هوشمندی اصولگرایان می تواند این جبهه را از مخمصه بوجود آمده نجات دهد.

دکتر غلامعلی رنجبر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 خرداد 1388
من تا کنون فکر میکردم که آقای رضایی فقط در حد تکریم و تجلیل مور توجه افکار عمومی قرار گرفته اما یکی دوروز است که متوجه شدم که عده ای مصمم به دادن رای به آقای دکتر رضایی هستند،تا جایی کهاحتمال ورود رضایی را به مرحله دوم جدی تر کرده اند.
جعفر قربان پور 19 خرداد 1388
با احترام ، برنده انتخابات احترام ، فرهنگ ، متانت ، صبر ، برنامه ، تعهد ، تخصص ، تجربه ، صداقت و محبت نسبت به دیگر کاندیداها و مردم و برای مردم می باشد . برنده واقعی مردم می باشند . ...
جعفر قربان پور 20 خرداد 1388
با احترام ، برنده انتخابات : احترام ، فرهنگ ، متانت ، صبر ، برنامه ، تعهد ، تخصص ، تجربه ، صداقت و محبت نسبت به دیگر کاندیداها و مردم و برای مردم می باشد . برنده واقعی مردم هستند .
نا شناس 21 خرداد 1388
برنده واقعی این انتخابات و مناظره ها بدون تردید دکتر رضایی است و فاصله شخصیتی اش با دیگر نامزدها کاملا" پیداست و او به شانیت ملت و جامعه ما افزوده است.چرا به او رای ندهیم؟یازهزاگویان به محسن رای میدهیم!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.278 seconds.